Здравейте,  фактура за износ от къде може да се издава
Благодаря на всички!
При първа смяна е на училище докъм 13 ч. Докато дойде на работа, става минимум 13.30 ч. Работното време на фирмата е до 16.30 ч. и се спазва. Значи не мога да го пусна в договора на 4 ч.
Интересува ме как да оформя договора, а колко точно е отработил е договорка.
Защото допускаме, че трябва да ходи на училище. Или след завършване на основно образование и навършване на 18 г. е негова грижа?  :smile1:
Здравейте,

Искаме да назначим ученик, навършил 18 г. Има ли някакви ограничения? Предполагам работното време не може да е 8 ч., а 4 ч. или 2 ч., защото би трябвало да посещава учебни занятия.

Не е договор за ученичество, а обикновен трудов договор като на останалите работници.

Благодаря!
Благодаря на включилите се!
Аз бих заложила на:
402/401  9000.00 лв
453.1/401  1800.00 лв
401/503  10800.00 лв

204/402 9000.00
453.1/401  0.00

Е. не съм сигуpна :)

Моля кажете с минус ли да дам приспадането на аванса или по горепредложения начин.
Здравейте,

Ще помоля за помощ отново.

Имам фактура от 07.2015 - 100% авансово плащане за доставка на машина (9000.00 + 1800.00 = 10800.00 лв).
Получавам нулева фактура през този месец - на първи ред описание на машината, на втори ред с минус 100% ав. пл. по ф-ра от 07.2015.

402/401  9000.00 лв
453.1/401  1800.00 лв
401/503  10800.00 лв

204/401 9000.00
402/401  -9000.00
453.1/401  0.00

Правилно ли е? Благодаря!
Стойността на рекламацията е много висока.
Няма върната стока, а разходи, които клиентът е направил, за да оправи некачествените изделия - ремонт, транспорт, складови разходи,... Иска да му ги възстановим.
Вече сме почнали да вадим рекламацията от всеки инвойс - така се договорихме с клиента и той се съгласи. Смятате ли, че е грешка?
Здравейте,

Моля за помощ.
Имаме рекламация от чуждестранен клиент, без да връщат стоката. Дължим им определена сума, която сме договорили да изплащаме от всяка наша фактура по следния начин:
1. Детайли       100.00 лв
2. Рекламация   -10.00 лв
Дан. основа        90.00 лв
ДДС                     ------
Общо                  90.00 лв

Моля кажете как да процедирам! Благодаря!
Да, разбира се. Имах предвид 1000.00 - 400.00 = 600.00 плюс 120.00 ДДС. :)
Да, ясно за левовете, стотинките и описанието на услугата. Просто не можа да вържа логиката, за което прощавайте.
Ако общата стойност на ремонта е 1200.00 лв с ДДС и е платен аванс 480.00 лв с ДДС, то от 1000.00 се вади 400.00 и съвсем нормално се оформя сума за доплащане.
А така излиза, че от 50.00 връщам назад да получа основа 41.67 и ДДС 8.33, защото това ми трябва. :noexpression:
Благодаря, че ми отговаряте!
Здравейте,

Отговарям сега, защото нямах интернет последните дни.
Без да звучи тъпо, но в последния пример не става ли нагласяне, за да се получи крайна сума 50.00 лв?

Здравейте,

Да, имам фактура за ремонтни дейности.

Ако няма да се доплаща след аванса, се оформя нулева фактура. Това ми стана ясно.
А ако има да се плащат 50.00 лв след 500.00 лв (по примера), как се действа с минуса?

Благодаря много!
Здравейте,

Моля за помощ, защото малко се обърках.
Имам авансова фактура за услуга. Смятам, че записванията са:
402/401
453.1/401
401/503

Окончателната фактура би трябвало да е:
гр. 60/401
402/401 с минус сумата на аванса
453.1/401
401/503

Ако има да се доплаща по-малка от аванса сума или никаква, как се процедира? Благодаря предварително!
Благодаря ви много!! Вземам си бележка и ще потърся вариант.
Последно (дано не е много глупаво) - защо е нарушение разход от 2013 да бъде такъв през 2014?
Благодаря ви много!
Не споря, но точно 498 ли? Припомних си с кои сметки кореспондира и Доставчици и Материали не бяха сред тях.
Но независимо от сметките, ако въведа разхода в 2013 г., това дава промяна. Така ли се прави?
Благодаря!
Разходите за бъдещи периоди са ми доста неясни. Фактурата е за акумулатор за служебен товарен автомобил. Просто я получавам днес. :)